HTML

Friss hozzászólások

  • David Porter: Sajnos nem érdekelt annyi embert, hogy érdemes legyen folytatni. (2009.11.09. 18:31) Vége az első résznek
  • pheky: Hali!Engem az érdekelne,hogy fiktív neveket használsz-e,vagy Angliábol származol?:D (2009.11.03. 19:36) 108
  • Leon Cor Leoni: Úgy tűnik, nekem se jött össze a szökés, lehet, hogy a pajzs abból az életből az utolsó emlékem... (2009.10.20. 19:02) 134
  • lilyom: lehetne még többször friss..nagyon érdekel:) (2009.10.16. 16:47) 131
  • David Porter: Új szakasz minden nap 12:00-kor! (2009.09.19. 17:28) 106

Erressess

130

2009.10.15. 12:00 David Porter

 Fent a hálóteremben Poräx megkérdezte, miért jöttem kihallgatásra. Mikor megmondtam neki, hogy panaszom van, el sem akarta hinni.

 - Úgy érted, hogy tényleg nem fegyelmi vétségért küldött Nox?

 - Igenis.

 - De ő mondta, hogy gyere kihallgatásra? Tényleg ő mondta?

 - Igenis.

 - Hogyan mondta?

 - Mikor megmondtam neki, hogy panaszom van, azt mondta: jelentkezik kihallgatásra. Ott előadja.

 Poräx megrántotta a szemöldökét. Kicsit mintha szórakoztatta – de egyúttal idegesítette – volna ez a helyzet, ami láthatóan nagyon rendkívülinek számított.

 - Hm. Na és, mi a panasza, nagyságos Porter tanonc úr?

 - Már… hogyhogy?

 - Na!! Miért küldte az angyal úr kihallgatásra?

 - Hát, mert vitatkoztunk, hogy…

 - Vitat…? Vitatkoztatok?! Az ki van zárva. Ő csak a többi közangyallal vitatkozik. Legfeljebb is visszabeszéltél neki.

 - …Iiiigen.

 - „Igenis!” Szóval, mi volt az a fontos ügy, ami miatt fogdába akarsz kerülni?

 - Fogd…? Hi… szóval, templomba akartunk menni.

 Poräx előrenyújtotta a nyakát, és rám bámult.

 - Akartunk? Templomba? Mindkét fele felfoghatatlan. Egy tanonc hogyan akarhat bármit is? Akartunk? Kik?

 - Én.

 - És még?

 - …Ssssenki.

 Poräx összefonta a kezét a mellén.

 - Ki volt a másik?

 - Hi… Hills tanonc.

 - A templom ilyenkor általában zárva van. Mit akartatok ti ott?

 - Nem, szóval keresztény templomba akartunk menni. Gyónni, meg áldozni.

 Poräx lehajtotta a fejét.

 - Porter, te nem vagy normális! Ezt fogod jelenteni! Porter tanonc, egyes félszázad, jelentem - közelebb lépett, és úgy kiabált -, nem vagyok normális!! - A végén már ordított. - Most miféle szövegeket találjak ki én neked?!

 Elkezdett fel-alá járkálni előttünk. Hárman voltunk, Roseberg, Uno és én.

 - Na, mondd utánam: Porter tanonc, egyes… nem! Porter tanonc, egyes félszázad, jelentem, nemtetszésemet fejeztem ki Nox angyal úr előirányzott parancsával szemben.

 - Porter tanonc, egyes félszázad, jelentem, nemtetszésemet fejeztem ki az angy… Nox angyal úr paran…

 - …fejeztem ki Nox angyal úr előirányzott parancsával szemben! - ismételte Poräx. - Feküdj. Fel, elölről.

 - Porter tanonc, egyes félszázad, jelentem, hogy nemtetszésemet fejeztem ki Nox angyal úr előirányzott parancsával szemben.

 - Jó, a nemtetszés kifejezésre juttatása általában tiszta sor, de ha Bowlel angyaltiszt úr belekérdez, mondd meg, hogy Nox angyal úr már helyretett, és te megértetted.

 Újra közelebb lépett.

 - Megértetted az angyal urat?

 - Igenis!

 - Jó, reménykedj, hogy nem kérdezősködik túl sokat a tiszt úr.

 Én éppen abban reménykedtem, hogy kérdezősködni fog, és tényleg előadhatom a panaszomat. Elhatároztam, hogy mindenképpen megteszem; az angyaltiszt úr legfeljebb részletesen elmagyarázza, hogy miről is van itt szó – meg pár órára fogdába kerülök. Na bumm, gondoltam, legalább addig sem kell Noxszal lennem.

 Az ezredparancsnokságon Poräx a folyosón sorakoztatott bennünket. Éppen be akart menni, jelentkezni Bowlelnél, mikor a tiszt úr kilépett az ajtón. Megakadt a szeme rajtam.

 - Porteeeer. Nem lett volna szabad ilyen hamar visszajönnie. Ej. Sőt. Irgum-burgum. Ez nagy baj… ühüm. - Ránézett Poräxra. - Roseberg, maga nem harcol többet a tanteremben. Igen. Leléphet, többször nem kell jönnie. Uno. Maga mit csinált?

 - Uno tanonc egye…

 - A lényeget! - Bowlel sürgetően intett.

 - Jelentem bohóckodtam kung-fu oktatáson.

 - És ráadásul rosszul mondja a szövegemet - tette hozzá Poräx.

 - Na Porter - szólt Bowlel, ügyet sem vetve Unora és Poräxra. - Mit csinált már megint?

 - Porter tanonc, egyes félszázad jelentem, nemtetszésemet fejeztem ki Nox angyal úr előirányzott öö… parancsával szemben.

 - Nemtetszését. Szóval nem tetszett Nox előirányzása. Akkor… mi tetszett? - Csend. Nem egészen értettem a kérdést. Bowlel mindig ellenkező irányból kérdezett, mint amire számított az ember.

 - Mi volt a maga nagybecsű szándéka, ami ellenkezett Nox parancsával?

 - Misére akartu…tam menni, illetve áldozni!

 - Áldozni???

 Bowlel Poräxra nézett. Poräx úgy állt ott, mint aki egy napig épített egy kártyavárat, és most hirtelen szétrombolták egy sújtással. Az angyaltiszt felemelte az ujját, mint aki hirtelen megértett valamit.

 - Vasárnap! - Rám nézett. - Szóval vasárnap, és hirtelen… hó, hó, hirtelen kibújt a szeg. A zsákból. - Összedörzsölte a kezét. - M-hm, va-sár-nap! - kántálta. - Uno! Leléphet! Szóval, mit is parancsolt magának Nox? Hogy is volt ez az egész? Mesélje el. M-hm-m-esélje csak elll-lö-llö - dúdolt megint.

 Még sosem láttam ilyennek Bowlelt. Mintha egy fogorvos lett volna, aki éppen azon töprenkedik, hogyan gyógyítsa meg a fog betegségét, arra persze ügyet sem vetve, hogy a beavatkozás mennyire lesz fájdalmas.

 - Hát, az volt… hogy, szóval, megkérdeztük, mikor mehetünk el a templomba. Az angyal úr a padon ült, és azt mondta, hogy nem mehetünk el, és kész. Azt mondta, hogy azt muszáj, amit az ezredparancsnokság mond - itt Bowlel bólogatott -, nem templomba menni.

 A tiszt úr rám nézett.

 - Padon ült?

 - Igenis.

 - És ki volt az a „kérdez-tük”? Ki kérdezte?

 - E… é… én.

 - És még? Ki tartott magával?

 - Sen… enki.

 - Még egy másik válasszal is adós ám nekem! Hogy kivel beszélgetett tegnapelőtt. Na?

 Csend.

 - Most már meg kell mondania. Kivel beszélgetett, és ki kérdezte, hogy mikor mehetnek… misére? Kik voltak a társai?

 Csend.

 - No.

 - De azt nem mondhatom…

 - De igen. Nekem mindent!

 - De nekik semmi közük…

 - Kik?

 - Ha megbüntetik őket, a…

 - Kik? …Például kivel beszélgetett?

 Csend.

 - Poräx szerváns úr megtanította nekünk, hogy nem szabad kiadni a bajtársainkat.

 - Gondolja, hogy nem tudom?! A minap itt állt maga mellett kihallgatáson!

 - Kovach tanonc.

 - Igen, Kovach. És ki volt a templomos? Ki kezdte az egészet?

 - Kezdeni én kezdtem.

 - Á! - Bowlel megint felemelte az ujját, és felnézett. Aztán újra lefele tekintett, egyenesen a szemembe.

 - Én kérdeztem, hogy…

 - Ki volt a másik… tudom, hogy ketten voltak. Hallottam, ahogy az előbb mondta, hogy „megkérdeztük”. Két személyre utalt a hangsúly. Maga kezdte? Volt még ott valaki?

 - Igenis.

 - Ki volt az?

 - …Hills tanonc.

 - És Nox egy padon ült.

 - Igenis.

 - És aztán mi történt?

 - Nox fel… Nox angyal úr felpattant, és elkomolyodott. Azt…

 - El-komolyodott?! …Előtte …nevetett?

 - Hát, mosolygott, meg néha viccelődött.

 - És mit mondott akkor?

 - Azt mondta, hogy az nem keresztény templom. És hogy leszedték rólunk a keresztvizet. Azt mondta, hogy a Legfelsőbb Úr bármit megtehet. Jött az egyik bar… az egyik tanonc, és figyelmeztetett, hogy az angyal úr egy angyal.

 - Az ki volt? …No, azt talán csak kiadhatja, aki nem követett el vétséget! - szólt rám Bowlel türelmetlenül.

 - Singer tanonc.

 - És Hills tanonc sem követett el vétséget, csak kérdezett valamit Nox angyaltól. - Felemelte a hangját. - Mert ugyebár ő kérdezett, és nem maga! Ő tette fel a kérdést, hogy mikor mehetnek templomba? Hm?

 - Igenis.

 - Pontosan hallottam az ominózus „megkérdeztük” hangsúlyán. Aztán?

 - Aztán az angyal úr visszazökkentett, vezényelt egy feküdjt, mert… mert már hirtelen jelentkezni is elfelejtettem, mikor megszólított. Aztán leléptette Singert. – Direkt mindent pontosan előadtam neki, mozzanatról mozzanatra, úgy, ahogy történt.

 - Singert? Miután segített őneki?!

 - Igenis.

 - Miért léptette le? Mit mondott Singer?

 - Csak rámszólt, hogy válaszoljak.

 - Mit kérdezett az angyal úr?

 - Hogy én mit akartam kérdezni.

 - Kérdezni? Mikor mit akart kérdezni?

 - Előzőleg. Mert említettem neki, hogy három kérdésem van…

 - Említette? Kérdezgette? Hm. - Összeráncolta a szemöldökét. - Mindegy. Mi volt a kérdése, amire Nox kíváncsi volt?

 - Hogy mikor lép Wawer angyal úr szolgálatba.

 - Szolgálatban van.

 Bowlel Poräx felé fordult. Egy percig csak néztek egymásra, mint két bajbajutott jóbarát, aztán Bowlel megszólalt:

 - Szerváns… Poräx.

 - Parancs! - Ilyet se hallottam még.

 - Rendelje Nox angyalt az ezredparancsnokságra, kihallgatásra. Az én parancsomra. – A tiszt úr halkan, kimérten beszélt.

 - Igenis!

 - Tovább!

 Poräx villámgyorsan elrohant a lépcső irányába, közben egy szemrehányó pillantást vetett rám.

 - Tanonc… Porter! - szólt Bowlel, mintha a kiképzőm lenne ő is.

 - Parancs!

 - Vigyázz. - Megfordult. - Itt várjon.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szolgalatitelep.blog.hu/api/trackback/id/tr281446185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása