HTML

Friss hozzászólások

  • David Porter: Sajnos nem érdekelt annyi embert, hogy érdemes legyen folytatni. (2009.11.09. 18:31) Vége az első résznek
  • pheky: Hali!Engem az érdekelne,hogy fiktív neveket használsz-e,vagy Angliábol származol?:D (2009.11.03. 19:36) 108
  • Leon Cor Leoni: Úgy tűnik, nekem se jött össze a szökés, lehet, hogy a pajzs abból az életből az utolsó emlékem... (2009.10.20. 19:02) 134
  • lilyom: lehetne még többször friss..nagyon érdekel:) (2009.10.16. 16:47) 131
  • David Porter: Új szakasz minden nap 12:00-kor! (2009.09.19. 17:28) 106

Erressess

109

2009.09.22. 12:00 David Porter

Odakint levonultatott bennünket a lépcsőn. Kezdtünk úgy élni, mint bárki más a barakkban. A földszinten végigmentünk az előcsarnokon, aztán a lenti folyosón, és eljutottunk az étkező bejáratáig. Poräx vacsorázni hozott le bennünket, de ezt nem tartotta szükségesnek közölni. Bevonultunk a terembe. Az ebédlő vagy három-négyezer négyzetméteres volt, legalább 2500 főre jutó asztal volt itt. Már két század ült odabent, másodévesek. A fal mellett sorakoztunk, Poräx kinyitott egy falba épített szekrényt az ajtó mellett, ami tele volt papirokkal és felirat nélküli könyvekkel, aztán kivett egy lapot.

 - Oszolj. Egy hang nélkül kövessetek, és akinek mondom a nevét, leül a székre, amit kijelölök. Az lesz mostantól a helye.

 Elindult a teremben. Az egyik asztalhoz érve elkezdte nézni a papírját. Néha sorban, néha össze-vissza ráütött a székekre.

 - Andrews. Antler. Banks. Brown. Collins...

 Collins eddig mellettem állt, mivel együtt mentünk sorakozni. Most elfoglalta a helyét.

 - ...Jones. Kahn. King. Knight. Kovach...

 A szerváns már össze-vissza ugrált az asztalok között, de egyenletes sebességgel mondta a neveket. Kíváncsi voltam, vajon ki és milyen elv alapján állította össze ezt az ülésrendet.

 - ...Painter. – aztán három egymás melletti helyre csapott: - Pile. Porter. Queen.

 Collins asztalánál, balra tőle kaptam helyet. Odaléptem. Rám vigyorgott. Örültünk egy viszonylag ismerős valakinek a nagy összevisszaságban. Négy fős asztalok voltak, Queen is hozzánk került. Később sokat csúfolták King miatt, főleg mivel ő fiú volt, King pedig lány; szerencsétlenül jött ki, de ha fordítva lett volna, akkor is ugyanígy szórakoztak volna rajtuk, vagy talán még jobban. Most azonban még észre sem vette senki a két párba illő nevet.

 - Ryan. Same. Singer. Sword. Taylor.

 Sword és Taylor pont asztalszomszédságba kerültek. És pont egymás után jöttek a névsorban. Taylor volt az a lány, akivel Sword beszélgetett.

 Egy olyan asztalt kaptunk, ami viszonylag közel esett a másodévesekhez. A velem szemben ülő tanonc arcát néztem - próbáltam megállapítani, vajon fiú vagy lány... az asztaltársainak mind rövid, tüskés haja volt, csak ő növesztette hosszabbra egy-két centivel. Nem voltak elég szögletes vonásai, hogy fiú legyen, viszont túl kemény volt az arca lány létére. Arra gondoltam, talán a folyosón korábban látott tanoncok egy része is lány volt, csak észre sem vettem.

 Vacsorára valami teljesen ismeretlen ételt kaptunk. A Telepen szinte kizárólag korábban ismeretlen ételeken éltünk. Ez olyan volt, mint valami krumplifőzelék, csak sokkal sötétebb sárga színe volt; édes volt, és valami megfoghatatlan keserű mellékíz bujkált benne. Feltét sehol. Poräx majdnem beleőszült, mire megettük.

 - Hé - szólalt meg halkan Pile, göndör fekete hajú gyerek, negyedik az asztalunknál -, láttátok, milyen tök tiszta meg új minden?

 - Aha, már megfigyeltem. Legalábbis amit én láttam - mondtam.

 - Minden olyan. Hidd el. Én tegnap reggel óta vagyok itt...

 - Kuss, zabál - mordult fel Poräx a távolban.

 Pile egy pillanatra elhallgatott, de nem nekünk szóltak.

 - Szóval tegnap reggel óta vagyok itt, én már voltam a zuhanyzóban meg a retyón, ott is ilyen patyolat minden. Tök király - szájába tömte a főzeléket.

 Akkor még nem tudhattuk, hogy nem sokáig tart az öröm; azért ilyen szép új minden, mert év elején a Mesterek mindig „megújítják” a barakkot.

Végre egy veterán, gondoltam, majdnem két napja van itt!

 - Hallod - kérdeztem - izé, hogy is hívnak...

 - Pile. Anthony Pile.

 - Szóval, végig ott voltatok? A kétszázegyesben?

 - Milyen kétszázegyesben?… Ja, hát persze. Miért, gondolod, minden éjszaka más termet kapunk? Vetésforgóban alszik a barakk, vagy mi?

 Ez jó volt, ezen röhögnünk kellett. Pilenak voltak néha jó beszólásai, csak úgy magától jött, nem is mindig viccnek szánta. Később - miután rájött, díjazzuk a poénjait - néha erőltette a dolgot, és olyankor egyáltalán nem volt humoros.

 - Nem, de hallod - mondtam -, egy teremben aludtatok a lányokkal?

 - Persze - szólt közbe Queen -, én tegnap este jöttem. Egy teremben aludt az egész izé, fél-század.

 - És a mosdó? A zuhanyzó?

 - Ott van a folyosón, jobbra, nem messze a teremtől - mondta Pile.

 - Jól van. Nem azt kérdezem. Hanem. Hogy van külön női meg férfi zuhanyzó, vagy mi van?

 - Á, nem. Megbeszéltük a lányokkal, hogy kiosztjuk az időt. Persze akkor még kevesen voltunk. De a zuhanyzó is kurva nagy, mint itt minden, befér egyszerre akár egy egész félszázad is, asszem, bár nem tudom.

 - De tényleg? Befér? - kérdeztem.

 - Mittudomén, csezmeg, nem vittem tolómérőt, hogy lemérjem!

 Ezen megint vigyorogtunk.

 - Na és ezekben a ruhákban vagytok tegnap óta?

 - Ja, ja. Bár van, aki hozott magával tiszta ruhát, de szerintem tök kreténség.

 - Negyvenötös. Kuss. - Ezzel félbeszakította Poräx a beszélgetésünket. Mi voltunk a negyvenötös asztal.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szolgalatitelep.blog.hu/api/trackback/id/tr161398860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása